• Voor 20.00u besteld, morgen geleverd*
  • Snelle levering op uw werkplek
  • Klantenservice

Online marketing voor installatiebedrijven – website

U spreekt met veel expertise en enthousiasme over ventilatiesystemen, warmtepompen of installatiekasten. Maar straalt uw website dit ook uit? Zit deze technisch goed in elkaar en kan de bezoeker eenvoudig informatie vinden? In dit artikel ontdekt u hoe u een goedlopende website kunt bouwen.

Vier tips voor een goede website

  • Bouw zelf een eenvoudige website in WordPress of een ander gratis websitesysteem. Uiteraard kunt u ook de hulp inschakelen van een expert die uw website kan bouwen.
  • Houd uw website levendig door regelmatig nieuws te plaatsen, over afgeronde projecten, nieuwe producten.
  • Plaats foto’s van uw team en van afgeronde projecten.
  • Laat de website lezen door mensen van buiten uw eigen bedrijf en luister goed naar hun feedback.

Benieuwd naar de andere tips? Klik dan hier om gratis het handboek te downloaden.

Download gratis het handboek

Het handboek 'Online marketing voor installateurs' van Technische Unie behandelt zes concrete onderwerpen voor installateurs die met online marketing aan de slag willen of hier meer uit willen halen:

  • Social media
  • Website
  • Videomarketing
  • Gevonden worden in Google (SEO)
  • Referenties & Google Mijn Bedrijf
  • E-mailmarketing

Download gratis het handboek

Lees meer over:

Gerelateerd

Online marketing voor installatiebedrijven – E-mailmarketing

Vaak is het maken en versturen van een nieuwsbrief iets wat even tussen de andere werkzaamheden door moet gebeuren. Dat is jammer, want een goede online nieuwsbrief heeft de potentie om de aandacht van uw doelgroep te trekken en te behouden. Benieuwd aan welke eisen een succesvolle nieuwsbrief moet voldoen? Lees dan verder.

Online marketing voor installatiebedrijven – Referenties

Hoe herken je op internet het verschil tussen een installatiebedrijf dat kwaliteit levert en een beunhaas of erger: een oplichter? Aan de website zie je dit vaak niet af. Het verschil zit ‘m vaak in de recensies die een bedrijf ontvangt. Reden genoeg voor steeds meer bedrijven om recensies serieus te nemen, te monitoren en er zo nodig naar te handelen. Ontdek in dit artikel hoe u zo efficiënt mogelijk recensies kan verzamelen.

Online marketing voor installatiebedrijven – Hoger eindigen in Google

Heeft u zich weleens afgevraagd hoe het komt dat andere bedrijven boven u staan in Google? Dat is waarschijnlijk geen toeval, maar een kwestie van slimme marketing en hard werken aan hun kant. Wilt u ook hoog eindigen in Google? Lees dan snel verder.

Online marketing voor installatiebedrijven – videomarketing

Het gebruik van video op uw website, op social media en in online nieuwsbrieven is een krachtig middel om uw boodschap over te brengen. Het vergroot bovendien de vindbaarheid van uw artikelen op het internet. Een video van een afgeronde klus of een ingesproken videotestimonial geeft de klant direct goed inzicht in wie u bent en welke kwaliteit u levert. Benieuwd hoe u een goede video maakt? Lees dan verder.

Online marketing voor installatiebedrijven – Social Media

Social media is dé manier om online onder de aandacht te komen van uw doelgroep. Via bijvoorbeeld Facebook, Instagram en YouTube laat u zien waar uw bedrijf voor staat en welke projecten u hebt opgeleverd. In dit artikel ontdekt u hoe uw bedrijf social media succesvol kan inzetten.

Online marketing voor installatiebedrijven

Hoe wordt mijn bedrijf door nieuwe klanten gevonden? Hoe laat ik bestaande klanten bij ons terugkeren? Wat als een consument of een nieuwe zakelijke klant via Google of social media een loodgieter of elektricien zoekt? Staat uw bedrijf dan bovenaan? Of gaat een slimme concurrent er met de klus én klant vandoor? Op deze en nog veel meer vragen geeft Technische Unie de komende weken antwoord.